6 daagse Fietsvakantie Odenwald en Neckartal ( Kras )

Fietsreis Duitsland incl. ontbijt, diner en fietsroutes naar o.a. het Klein Odenwald, Vier Perlen, Heidelberg en Burg Guttenberg
Prijs vanaf € 324,-

Deze ontspannen fietsreis laat u kennismaken met het lieflijke Odenwald. In dit mooie gebied geniet u van uitgestrekte wouden, van de rivierdalen van de Main en Neckar en van de vele romantische valleien. We fietsen door verborgen dorpjes, langs imposante burchten en bekoorlijke kleine stadjes, waar de sfeer van de middeleeuwen is blijven hangen. U verblijft in het piepkleine dorp Schwanheim, gelegen in het Neckartal. Een ideaal uitgangspunt voor het maken van mooie tochten, die we met zorg voor u hebben uitgestippeld!

Reisprogramma
Via diverse opstapplaatsen reist u naar het centrale wisselpunt in Asten, vanwaar we naar ons hotel in Schwanheim rijden. Tijdens de 2e t/m 5e dag maken we 4 tochten door het Odenwald en Neckartal. De touringcar brengt u iedere dag naar een ander startpunt van de fietsroute. Er is één dag dat u fietst van en/of naar het hotel. De routes variëren in lengte van ca. 35 km tot 42 km en gaan door lichtglooiend landschap (1,5 krasje), enkele trajecten hebben een wat hogere moeilijkheidsgraad (2 krasjes). Overwegend wordt er gereden op B-wegen en fietspaden.

Fietsniveau
1,5 `krasje`. Zie tabblad `Fietsinfo` voor meer informatie over deze indicatie.

Dag 1 - heenreis
Via diverse opstapplaatsen en het wisselpunt in Asten rijden we naar ons hotel in het Duitse Schwanheim.

Dag 2 t/m 6
Route 1: Hassmersheim-Eberbach (ca. 33 km)
We rijden naar het kleine plaatsje Hassmersheim, startpunt voor een mooie en zeer afwisselende route langs de Neckar. De rivier wordt in de zomer veel gebruikt door de pleziervaart en bij de vele sluizen heerst dan ook een gezellige drukte! Onderweg passeert u lieflijke dorpjes en eeuwenoude burchten waaronder het beroemde Schloss Zwingenberg, dat u in de verte ziet liggen.

Route 2: Mudau - Hassmersheim (ca. 40 km)
Na het ontbijt brengt de bus ons naar Mudau, het voormalige eindpunt van de smalspoorbaan die passagiers van Mosbach naar Mudau bracht. De spoorlijn is inmiddels verwijderd en hiervoor is een prachtige fietsroute in de plaats gekomen. We dalen af naar Mosbach aan de Neckar en eindigen deze tocht iets verderop in Hassmersheim.

Route 3: Klein Odenwald (ca. 45 km)
De fietsroute van vandaag start vanuit het hotel. Na het ontbijt stappen we gelijk op de fiets voor een afwisselende route door de heuvelachtige om­geving van het hotel. Onderweg passeren we ve­le lieve en bijna uitgestorven dorpjes, uitge­strek­te bossen en het platteland van het Kleine Odenwald. Aan het einde van de tocht maakt u een klim naar de blokhut ‘Steinernen Tisch’, een heerlijk rustpunt midden in de natuur.

Route 4: Eberbach - Neckarsteinach (ca. 30 km)
Vandaag gaan we zowel een mooie route fietsen als een bezoek brengen aan de stad Heidelberg. De bus brengt ons naar Eberbach waar de route start langs de ’Romantische Vier’; Eberbach, Hirsch­horn, Neckarsteinach en Neckargemünd zijn pa­rels van dorpen die alle zeker een kleine afwijking van de route waard zijn! Aansluitend brengen we u met de bus naar Heidelberg waar u heerlijk kunt rondstruinen door de oude binnenstad waarbij u natuurlijk even stil staat bij de Alte Brücke, de Hei­lig­geistkirche en Haus Zum Ritter.

Route 5: Möckmühl - Hassmersheim (ca. 42 km)
Vanuit het plaatsje Möckmühl fietsen we langs de Jagst en de Neckar naar het prachtige stadje Bad Wimpfen. Ook op deze sportieve dag eindigt de route in het leuke plaatsje Hassmersheim.

Dag 7: terugreis naar Nederland