12 daagse rondreis Verrassend Bulgarije (Pelikaan)

Ontdek Bulgarije samen met ons!

Tijdens de heenreis bezoeken we Zagreb en op de terugreis komen we zelfs nog in Belgrado en Boedapest. Onze rondreis zal natuurlijk de wereldberoemde kloosters aandoen (Rila en Bachkovo) en het prachtige Renaissance stadje met zijn moeilijk uitspreekbare naam: Koprivshtiza. Vanzelfsprekend komt de prachtige hoofdstad Sofia uitgebreid aan bod. Onderweg verblijven we in goede middenklasse hotels. Een reis die we graag met u maken!
Vanaf € 799,- p.p

Dag 1: Naar Zuid-Duitsland

Via onze servicelijnen arriveert u in Vaals, waar we u een kopje koffie met vlaai aanbieden. Hierna rijden we via de Duitse autobanen naar Denkendorf voor diner en overnachting.

Dag 2: Naar Zagreb

Na het ontbijt vervolg van onze reis o.a. door Oostenrijk. Langs Salzburg en Villach reizen we naar de omgeving van de hoofdstad van Kroatië; Zagreb. In de directe omgeving vinden we ons hotel voor diner en overnachting.

Dag 3: Stadstour Zagreb, reis naar Belgrado

‘s Morgens maken we onder leiding van een deskundige gids een stadstour door Zagreb. De stad bestaat uit 2 gedeelten. Het lage gedeelte met brede boulevards, grote pleinen en zijn Sesessie-architectuur. De bovenstad heeft meer een middeleeuws karakter en is intiemer. Hoogtepunten van de stad zijn de Kathedraal, het stedelijk museum en de Dolac markt. Na onze kennismaking met Zagreb vervolgen we onze weg naar de omgeving van Belgrado voor diner en overnachting.

Dag 4: Belgrado, Sofia

We zetten koers naar de Bulgaarse grens waar we de gids ontmoeten die ons zal begeleiden gedurende onze rondreis door Bulgarije. Na aankomst in Sofia maken we een stadstour onder leiding van onze gids. Bezienswaardigheden die hierbij aan bod komen zijn; de Sofiakerk, daterend uit de 5e eeuw en de Alexander Nevski Kathedraal, die plaats biedt aan maar liefst 7000 mensen. Diner en overnachting in Sofia.

Dag 5: Bachkovo & Plovdiv

We reizen vandaag naar het Bachkovo Klooster, na het Rila Klooster het bekendste en grootste van Bulgarije. De kerk van het klooster bezit prachtig bewaarde in hout gekerfde inscripties. Zeer bezienswaardig zijn de talloze schilderijen die u overal in het klooster tegenkomt, waaronder veel afbeeldingen van Tsaar Ivan Alexander. Na ons bezoek reizen we door naar Plovdiv, na Sofia, de belangrijkste stad van Bulgarije. Een stad met een geschiedenis van ruim 6000 jaar. Het oude stadscentrum, gelegen op de ‘Nebet Tepe’ heuvel, is een bezoek waard. Diner en overnachting in Plovdiv.

Dag 6: Koprivshtiza, Sofia

’s Morgens vertrekken we vanaf Plovdiv naar Koprivshtiza. Een stadje waar de sfeer van de Bulgaarse Renaissance het best bewaard is gebleven. Hierdoor waant u zich in die periode, de 19e eeuw. Het historische centrum herbergt maar liefst 60 van deze historische huizen, de mooiste in heel Bulgarije! Tevens kunnen we hier de Kerk van de Heilige Maagd bezoeken. Hierna zetten we koers naar Sofia, waar we vandaag opnieuw zullen overnachten.