12 daagse Rondreis Baltische Staten (Pelikaan)

Prijs vanaf € 819,00

Estland, Letland & Litouwen | 12-daagse busreis | rondreis

De Hanzesteden van de Baltische Staten hebben een rijke en roerige geschiedenis die teruggaat tot de tiende eeuw. Ruim 20 jaar geleden werden Litouwen, Letland en Estland onafhankelijk van de Sovjet-Unie. Ze hebben ieder hun eigen karakter, wat langzaam samensmelt met buitenlandse invloeden. Geniet van de prachtige architectuur, de gastvrije mensen en de sfeervolle steden.

Dag 1: Vertrek

We vertrekken rond 06.00 uur vanuit De Lutte. Uiteraard krijgt u een ontbijtpakket mee, wat u onderweg kunt nuttigen. We rijden naar de Duitse havenstad Kiel voor het inschepen aan boord van DFDS Seaways voor de nachtafvaart naar Klaipeda.

Dag 2: Siauliai

In de middag aankomst in Klaipeda. We rijden we naar Siauliai voor een bezoek aan één van de bekendste bezienswaardigheden van Litouwen: de ‘Heuvel der Kruizen’. Waar u ook kijkt ziet u kruizen in alle soorten en maten. Ze zijn geplaatst ter herdenking en als symbool van hoop en verzet. Overnachting in Jelgava, Letland.

Dag 3: Cesis

Bezoek aan Cesis, een Hanzestadje met oude straatjes en een kasteelruïne, temidden van het prachtige Gauja Nationaal Park. Later passeren we de grens met Estland en komen aan in de gezellige universiteitsstad Tartu. Het is een bijzondere plaats met een klein stadscentrum aan de voet van de Domberg. (1 nacht)

Dag 4: Tartu

Bezoek met gids aan Tartu. We zien de ruïne van de Domkerk, het roze gepleisterde Raadhuis en de universiteit met karakteristieke zuilen. In de middag rijden we naar de middeleeuwse stad Tallinn, gelegen aan de Finse Golf. (2 nachten).

Dag 5: Tallinn